جمعه ۰۷ اردیبهشت ۰۳

ویژگی های لوله مانیسمان

یکی از ویژگی های اصلی لوله مانیسمان استحکام و دوام آنهاست. از آنجایی که لوله های مانیسمان از یک تکه فولاد ساخته می شوند، هیچ نقطه ضعف یا قطعاتی مانند جوش ندارند که می توانند بشکنند یا ترک بخورند.
این ویژگی آن را برای استفاده در محیط‌های پرفشار مانند خطوط لوله نفت و گاز که ایمنی و اطمینان از انتقال صحیح از اهمیت بالایی برخوردار است، ایده‌آل می‌کند. اگرچه لوله هایی مانند لوله های پلی اتیلن یا لوله های کاروگیت نیز بدون درز در نظر گرفته می شوند، مواد فولادی لوله های مانیسمان به آنها اجازه می دهد فشار بیشتری را تحمل کنند.

لوله‌‌های اسپیرال چه ویژگی‌هایی دارد؟

لوله اسپیرال لوله هایی هستند که از خم کردن و جوش دادن ورق های آهنی به شکل مارپیچ ساخته می شوند. در تولید لوله سنتی، قطعات به یکدیگر جوش داده می شوند تا یک لوله بلند ایجاد شود. با این حال، اتصالات ایجاد شده در طول ساخت لوله های مارپیچی، کاملاً مارپیچی و جوش داده شده هستند.
لوله های جوشکاری مارپیچ معروف به مارپیچ اولین بار در دهه 1960 ساخته و مورد استفاده قرار گرفت. قبل از این تولید، لوله های جوش پیوسته معمولا استفاده می شد.
البته شایان ذکر است که لوله های جوش پیوسته در حال حاضر به مقدار زیاد در صنایع مختلف نفت و گاز و سایر صنایع مورد استفاده قرار می گیرند. با این حال، مدتی است که استفاده از لوله های مارپیچی افزایش یافته است.

لوله گاز خانگی چیست؟

این یک نوع لوله است که گاز طبیعی یا پروپان را از خط اصلی گاز از طریق لوله های کویل دار یا لوله های مشابه به وسایل مختلف خانگی حمل می کند. گاز طبیعی یک منبع سوخت محبوب برای گرمایش، پخت و پز و برق رسانی وسایل است.
لوله گازی خانگی معمولاً از زیر زمین به خانه می رود و سپس به متری می رسد که میزان گاز مصرفی را اندازه می گیرد. از اینجا لوله گاز خانگی به انشعابات مختلف منشعب می شود و به کاربران فردی مانند اجاق گاز، آبگرمکن، دیگ بخار و سیستم های کامل می رسد.
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.